Hvatači snova u Muzeju suvremene umjetnosti
Izložba “Hvatači snova” obuhvaća presjek suvremene umjetničke marginalne – autsajderske i art brut scene iz Hrvatske i Srbije i prvi je takav projekt i početak razvoja suradnje likovne marginalne scene zemalja regije Balkana i istočne Europe. Nastala je u suradnji sa udruženjem Art Brut Serbia (ABS) koje se od svog osnutka 2014. godine bavi otkrivanjem novih, “nevidljivih” stvaraoca i talenata, te njihovim uključivanjem u društveni i kulturno-umjetnički život.
Na izložbi je predstavljeno dvadeset umjetnika iz Hrvatske i Srbije. Neki od njih već su poznati publici, a neki izlažu prvi put. Zajedničko im je da stvaraju izvan ustaljenih umjetničkih okvira, da krše uvriježene norme – kako u formi tako i u sadržaju, da često nemaju formalno likovno obrazovanje, ali zato imaju snažan poriv za izražavanjem. Njihova zapanjujuća, čudnovata i maštovita djela odvode nas u neke druge svjetove, ponekad mračne i fantazmagorične. Radovi nastaju u različitim medijima, od crteža i kolaža do videa.
Autsajderi koje upoznajemo na izložbi “Hvatači snova” relativno rijetko imaju priliku izlagati, osobito na poziv, pa se stoga većinom snalaze sami i djeluju na underground sceni. Istodobno postoji interes publike za njihovom umjetnošću i stoga je ova izložba važna kako za same umjetnike, tako i za raznovrsnost na umjetničkoj sceni općenito.
Svi srpski umjetnici na izložbi članovi su Udruženja Art Brut Srbia koje je prije šest godina pokrenuo Goran Stojčetović, i sam pripadnik marginalne scene.
Iz Udruženja ABS izlažu: Jasna Damnjanović, Bojan Đorđević Omča, Marjan Đarmati, Katie Woznicki, Dragan Stanimirović, Danilo Spasović Denke, Joškin Šiljan, Radovan Popović i Goran Stojčetović
Hrvatskih autsajdera na izložbi je jedanaest: Krešimir Hlup, Božidar Štef Golub, Gojislav Kalapač Goja, Margareta Vidmar i Exos Lucius Ido, Simon Petkovich, Dubravko Sertić, Nenad Burcar, Darko Brajković, Petar Brajković, Elvis Berton i Ivan Švalj.
Izložbom “Hvatači snova” želimo pokazati raznolikost umjetničkog izričaja marginalnih umjetnika i istaknuti važnost njezinog postojanja na suvremenoj umjetničkoj sceni.