DOMAĆA PROIZVODNJA DOVOLJNA

Hrvatska na nepotrebni uvoz gomile češnjaka troši milijune eura

Hrvatska, nepotrebno, uvozi goleme količine češnjaka za koje izdvaja i više milijuna eura na godinu. No sve je više domaćih proizvođača koji su se velikim količinama nametnuli na tržištu i čiji je češnjak sve traženiji
garlic-8214036_1920 Pixabay/Ilustracija

Tako je i u Moslavini u kojoj je ove godine češnjak dobro rodio i pakira se za tržište.

– Naš češnjak je, ne zato što ga proizvodimo mi, nego bilo tko, tko u Hrvatskoj proizvodi češnjak, će uvijek imati bolje organoleptičke karakteristike, nego nekakav proizveden u Kini, zato što je drugačije tlo, drugačija klima, kod nas je više sunca, manje vode i to jednostavno daje – okus, objasnio je Mario Puškarić.

– Možemo reći da smo vrlo zadovoljni rezultatima koje smo ostvarili ove godine, češnjak je urodio najbolje otkad se bavimo proizvodnjom češnjaka, nadovezao se Filip Puškarić.

Aroma i miris domaćeg začina bez kojeg je priprema mnogih jela nezamisliva – neusporedivi su s uvoznim.

– Domaći najbolje miriše, to se može osjetiti po mirisu, izgledu i boji češnjaka. Vidi se da je onda domaći češnjak koji se lijepi po rukama kada se čisti, kazao je voditelj proizvodnje Dejan Dokmanović.

Ovdje pakiraju ne samo češnjak nego i crveni luk te ističu da im smeta prekomjerni uvoz, posebice iz zemalja izvan Europske unije, ali i slučajevi deklariranja kao da je riječ o domaćem.

– Nelojalna konkurencija uvozne robe koja dolazi pakirana iz nekih drugih zemalja i onda jednostavno su to tuđi viškovi koji naši trgovački lanci zbrinjavaju na policama, često preko nekih firmi posrednika koji to deklariraju da je to zapakirano i proizvedeno u Republici Hrvatskoj, a to nažalost nije slučaj, upozorio je Puškarić, piše HRT.

“Na deklaraciju napišu što god žele”

– Na termoetiketi deklaracija mora biti printana, a ako je ovdje zalijepljena deklaracija znači na termoetiketu, nema nijedan razlog da bi netko lijepio deklaraciju, osim ako je to došlo iz uvoza zapakirano i onda samo nalijepi deklaraciju i napiše gore što god hoće, istaknuo je Puškarić.

Potražnje za domaćim češnjakom ne manjka, a ovaj najveći domaći proizvođač vjeruje da će svojim urodom zadovoljiti četvrtinu domaćih potreba.

Gospodarstvo
Hrvatska
Izbor urednika