Crna smrt

Gradska vožnja može uništiti motor: Mehaničari otkrivaju čestu, ali skupu pogrešku vozača

Vožnja na kratkim relacijama i niskim brzinama može dovesti do nakupljanja ugljika i skupih kvarova
pexels-olly-3807517

Mehaničari upozoravaju da vozači mogu ozbiljno oštetiti ključne dijelove motora zbog jednostavne pogreške. Britanski stručnjaci iz britanske tehnološke tvrtka Bumper ističu da nakupljanje naslaga ugljika – nusprodukta nesagorenog goriva i loše cirkulacije unutar motora – može začepiti unutarnje komponente.

Taj se proces često naziva “crna smrt”, a nakupljanje može drastično smanjiti učinkovitost potrošnje goriva i na kraju dovesti do kvara motora.

Problematična gradska vožnja

Najugroženiji su oni koji žive u gusto naseljenim područjima i većinu vremena voze po gradu. Problem je izražen kod vozača koji se kreću “niskim brzinama” i voze isključivo “kratke relacije”.

– Ako stalno vozite niskim brzinama – posebno na kratkim relacijama – vaš motor se nikad ne zagrije dovoljno da bi sagorio naslage ugljika. S vremenom, to može dovesti do nakupljanja unutar ventila, klipova i ispušnog sustava, rekao je glasnogovornik Bumpera.

– U najgorem slučaju, naslage ugljika mogu uzrokovati blokadu motora – a njegova zamjena može stajati tisuće. Moderni motori dizajnirani su tako da povremeno trebaju raditi pri višim brzinama. Vožnja autocestom stabilnom brzinom omogućuje da se motor u potpunosti zagrije i da gorivo očisti i podmaže komponente, dodao je.

Stručnjaci za pomoć na cesti iz britanskog AA-a ranije su upozorili da se dizelski filtar krutih čestica može začepiti ako vozači često voze na kratkim relacijama, prenosi N1.

Osjetljivi dizelaši

Začepljeni filtar može dovesti do smanjenja snage i performansi motora, veće potrošnje goriva pa čak i do ozbiljnih oštećenja motora. U ozbiljnim slučajevima, vozilo može ući u ograničeni način rada motora (tzv. “limp mode”) koji ograničava brzinu na najviše 65 km/h. AA naglašava da bi se jednom tjedno trebalo otići na autocestu kako bi se spriječilo začepljenje filtra, što još jednom potvrđuje važnost povremene vožnje u zahtjevnijim uvjetima.

Stručnjaci iz Redex Additivesa također objašnjavaju:

– Ako automobil koristite isključivo za kratke vožnje, filtar krutih čestica se možda neće dovoljno zagrijati za regeneraciju, što može uzrokovati začepljenje i kvar.

– Ako vozite dizelski automobil, svakako povremeno idite na duže vožnje kako biste održali filtar čistim i funkcionalnim. Ako se upali žaruljica filtra, odmah se uputite na dužu, bržu vožnju – najbolje na autocestu – kako biste očistili začepljenje.

Auto - Moto
Hrvatska