Novi prometni koridor

Grad Zagreb oživljava megaprojekt koji se čekao više od 50 godina, nezadovoljni građani najavljuju peticiju

Imovinsko-pravni odnosi gotovo su riješeni, a do kraja godine bit će raspisan natječaj za projektiranje
Zagreb: Tomislav Tomašević održao je konferenciju za medije o raskidu ugovora o koncesiji sa Zagrebačkim otpadnim vodama Slavko Midžor/PIXSELL

Počela je realizacija megaprojekta na koji Zagrepčani čekaju više od 50 godina. Oživljen je projekt Jarunskog mosta – novog prometnog koridora od Novog Zagreba prema sjeveru grada. No trasa davno zacrtana urbanističkim planom mnogima više nije prihvatljiva, jer bi pristupne ceste trebale proći kroz gusto naseljeni dio grada, piše HRT.

Tik uz osnovnu školu trebala bi proći jedna od najvećih prometnica u metropoli. Dva kolnika odvojena središnjim pojasom rezerviranim za tramvaj. Most koji bi trebao smanjiti gužve, ucrtan je još 1971. u Glavni urbanistički plan. Tadašnje zelene livade postale su gusto naseljeno područje.

– Taj GUP iz 1971. zaista nema veze sa stvarnošću koja je sada tu u prostoru i vremenu. Dakle, sigurnost će definitivno biti ugrožena, da ne govorimo o zagađenju zraka, zagađenju bukom, rekla je Sanja Bratoš, predstavnica suvlasnika zgrade na Vrbanima.

– Ovaj koridor od 100 metara na kritičnim mjestima sveden je na 33 metra, a to nije dovoljno za definiciju avenije. Ovdje možete samo nagurati 6 milijuna vozila među djecu, među starce, među bicikliste, istaknuo je stanovnik Vrbana Vatroslav Štefanec.

Jarunski most s pratećim prometnicama počinjao bi na na spoju Jadranske avenije, preko Save i Jaruna sve do Horvaćanske ceste. Bio bi alternativa Jadranskom mostu kojim dnevno prođe 84 tisuće vozila. Prometna opravdanost još se ispituje.

– Prema projekcijama za 2030. iz master plana grada Zagreba privukao bi oko 16.600 vozila po danu. To je iskorištenost kapaciteta nekih 27 posto, dakle vrlo malo, objasnio je izv. prof. dr. sc. Luka Novačko iz Zavoda za cestovni promet Fakulteta prometnih znanosti.

Prometni fakultet ispituje je li možda opravdanije most graditi uzvodno.

– Vidjet ćemo negdje u ožujku koji je od dva rješenja više prometno opravdan, dodao je.

Zbog mosta rušit će se nekoliko obiteljskih kuća, bejzbolsko igralište i konjički klub Jarun koji se tu nalazi 20 godina.

– Tu bi trebala proći trasa tramvaja. Za nas to znači da se moramo seliti, a kamo – ne znamo jer nam se nitko nije javio. Nije nam ništa ponuđeno, nikakva alternativa, rekao je predsjednik Konjičkog kluba Jarun Zdravko Novak.

Gradske vlasti ne odustaju od zacrtanog plana.

– Realiziramo ono što je po GUP-u moguće, a to je zapadni Jarunski most i ono što nam je prioritet je sjever-jug, a ne komunikacija istok-zapad u tom naselju, kazao je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević.

Imovinsko-pravni odnosi gotovo su riješeni, a do kraja godine, najavljuju iz Grada, bit će raspisan natječaj za projektiranje.

Nezadovoljni građani najavljuju potpisivanje peticije za izmjenu trase pristupnih cesta.

Aktualno
Grad Zagreb