Gorički SDP se oglasio o javnom prijevozu
“ZET, TOČNIJE INTEGRIRANI PRIJEVOZ NEMA ALTERNATIVU U VELIKOJ GORICI, ALI I OKOLICI!, priopćenje je GO SDP Velika Gorica kojim su ukazali na problematiku javnog prijevoza u Velikoj Gorici.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti;
“Prema informacijama iz Ureda gradonačelnika došla je vijest da je postignut dogovor sa ZET-om i da Velikogoričani ne trebaju brinuti za svoj prijevoz. Međutim, građani okolice se itekako trebaju brinuti, jer oni prema najavi ostaju bez ZET-a, što svakako nije ugodna vijest, posebice za srednjoškolce i zaposlene u Zagrebu koji svaki dan ovise o tom prijevozu. Pretpostavlja se da je korisnika javnog prijevoza oko 35000. Mi u SDP-u zagovaramo INTEGRIRANI PRIJEVOZ koji osigurava svakom putniku da s jedinstvenom kartom može mijenjati više prometnih vozila (autobus, vlak, tramvaj) te tako putovati kroz više općina i gradova. Taj sustav prijevoza koriste razvijene zemlje Europske unije i svijeta.
Ivana Mlinar, potpredsjednica:
Osobno govorim o ovoj temi s punim pravom kao svakodnevna korisnica javnog prijevoza. Građanima Velike Gorice i okolice autobusne linije 330, 268 i 290 doslovno život znače. Svaki radni dan o tim linijama ovisi kada će doći na posao i vratiti se kući. Treba reći da ima dana kada sve u prometu funkcionira besprijekorno, ali je činjenica da je najčešće upravo suprotno tome. Linije kasne ili jednostavno ne dođu, bez ikakvih pojašnjenja. Odlazak na posao ili neki liječnički pregled je doslovno neizvjesnost. Svaki dan krenete u isto vrijeme, ali na posao stižete ili se vraćate popodne kući gotovo uvijek u različito vrijeme. Općepoznata je činjenica da je Gorica jedno od naproblematičnijih i najčešće zvanih linija za pritužbe call centra ZET-a.
Situacija ujutro vam je točno ovakva: brza u 6,25 najčešće ne dođe, ona u 6,40 redovno malo kasni i kad dođe jedva uđete u nju, što izaziva svakodnevno ogorčenje putnika. Što je to što je omelo brzu liniju u 6,25 da ne dođe i tako danima, jer gužve u prometu tada nema? Na povratku iz Zagreba opet ista priča…najčešće brze u 15,15 jednostavno nema, kao ni one u 15,30!
Na displeju obavijesti nema, samo se pomiče vrijeme idućeg polaska. I tako gotovo svaki dan! Postavljam opravdano pitanje ZET-u: Ima li vozni red stavljen na svaku autobusnu stanicu ikakvu težinu ili je on tamo postavljen tek reda radi i do kada će stanovnici Velike Gorice biti diskrimirani kvalitetom usluge naspram svih drugih dijelova koje pokrivaju svojim prijevozom?!
Darinko Gučić, potpredsjednik:
Treba ovom prilikom spomenuti i željeznicu koju bi mnogi koristili da je željeznička stanica bilo kako povezana s gradom. Nemaju svi automobile koje mogu ostaviti tamo cijeli dan, a bicikli se sve više kradu i nužna je linija koja bi vozila do željezničke stanice!
Grad bi morao napokon razmišljati o realizaciji kružne linije busa ili minibusa, jer se o tome previše dugo priča, ali bez ikakvih pomaka u realnom životu.
Ovom prilikom neću se osvrtati na stanje autobusa (starost, a posljedično česta kvarenja, klima, grijanje), jer je od toga još gore da ga uopće nema, što bi se moglo dogoditi stanovnicima okolice Velike Gorice, pa i mojoj Čičkoj Poljani.
Luka Tarle, predsjednik:
Prema najavi, ZET ostaje pružatelj usluge javnog prijevoza za Veliku Goricu, ali ono što nas ljuti je da usluga našem Gradu najčešće nije adekvatna za ono što se plaća. Moje kolege su na konkretnim primjerima upozorili na samo dio toga. Građani Gorice često ne dobiju ono što plaćaju i ne smijemo pristajati na bilo kakve ucjene od strane ZET-a. Čak nije problematično da se smanji broj vozila prema Gorici, ali neka to onda bude nešto čega će se ZET striktno držati, jer nije malo ono što plaćamo. Tražimo od gradonačelnika Ačkara da angažira ljude koji će pratiti koliko buseva od najavljenih linija prometuje! Znači uredno linije NE IDU! Promijenite vozni red ako nemate vozila i vozača, ali nemojte ljude raditi budalama!
Ovom prilikom istaknuo bih i problem novog Autobusnog kolodvora i garaže ZET-a u Zagrebačkoj ulici. Postavljam pitanje ima li gradska uprava ikakav plan i rok za rješavanje ovog 30-godišnjeg problema?
Nije normalno da se ovom temom građane zamara svaka dva, tri mjeseca jer nove zgrade niču na sve strane, doseljavaju se mlade obitelji u naš grad, a prijevoz ima iznimnu ulogu u kvaliteti života. Zašto se tema usluge pružanja javnog prijevoza ne može riješiti trajno, a ne da živimo u neizvjesnosti svako malo?!