Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad
Istraživanje Mastercarda pokazuje da je gotovo svaki drugi Hrvat spreman odbaciti proizvode koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.
Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovica uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu. Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju financijsku uštedu. Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom prošle godine, prenosi N1.
Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti. Iznadprosječno su upoznati muškarci (26 posto) u odnosu na žene (21 posto), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28 posto) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34 posto).
Hrvati spremni platiti više za eko proizvode, a cijene i društveno odgovorne brendove
Podaci pokazuju i da su Hrvati spremni platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja (43 posto), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42 posto). Štoviše, čak 40 posto ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente.
Nešto je manje građana (37 posto) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33 posto), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine. Osjetljivost na temu održivosti dočarava i podatak da bi 45 posto građana prestalo kupovati proizvode branda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.
Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra čak 85 posto ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti.
Fer odnos prema kupcima važniji nego ekonomska snaga firme
Čak dvije trećine građana smatra da im je za procjenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima nego ekonomska snaga same tvrtke.
Među raznim aspektima održivosti, građanima je najvažniji odnos prema zaposlenicima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi.