KANDIDAT ZA GRADONAČELNIKA

Bernardić: Purgerski štih Zagreba mora se osjetiti na svakom koraku – i to je moja misija!

Bivši predsjednik SDP-a, ali i bivši šef zagrebačkog SDP-a Davor Bernardić u kampanji je duže od godinu dana. Na čestim konferencijama za medije ukazuje na gradske probleme i sustavno i beskompromisno kritizira Tomislava Tomaševića. Za 01Portal govorio je o svojoj viziji Zagreba
Zagreb Tomašević Bernardić izbori za gradonačelnika Photo: Neva Zganec/PIXSELL

Na izbore za gradonačelnika ide s gradskom platformom “Servus Zagreb”. Kandidaturu mu je podržao i bivši predsjednik Ivo Josipović. Na čestim ispitivanjima trendova popularnosti, jer pravih anketa još nema, o Bernardiću pristojan broj građana ima uglavnom ili potpuno pozitivno mišljenje što mu daje dobar temelj za izlazak na izbore.

Bernadić kaže da je vrijeme je da Zagreb postane ono što zaslužuje biti – dinamičan i konkurentan grad. S obzirom na to da investicije u Zagrebu stagniraju, Bernardić kaže kako Gradu treba efikasniji javni servis – bez beskonačnog čekanja na dozvole i suglasnosti!

– Zamislite grad gdje se sve odvija glatko i brzo, gdje su investicije prioritet, nema više čekanja u nedogled za suglasnosti, priključke ili dozvole! Ugovori o najmu, zakupu ili prodaji se brzo rješavaju, to je klima koja je poticajna za poduzetnike i obrtnike, za investitore. Grad treba biti otvoren za kreativne projekte i dati šansu svima s dobrim idejama kroz javno-privatna partnerstva. Zagreb može i mora biti grad investitora, a ne administrativni labirint! – kaže Bernardić.

Gradska imovina neće više stajati prazna

Najavljuje da će graditi zone koje potiču gospodarski razvoj, ali i poštuju urbanu strukturu.

– Planiram jasno definirati zone koje su interesantne za gospodarski razvoj Grada u smislu da olakšavaju poslovanje zbog dobre prometne povezanosti, a istodobno ne bi negativno utjecale na dijelove grada s najvećim prometnim opterećenjem. Kroz politiku osmišljavanja zona komunalnog doprinosa i komunalne naknade poticao bih i nove investicije u takvim zonama – kaže Bernardić.

Podsjeća ne vrijeme kad su Ilica i Vlaška vrvjele životom.

Sanjin Strukic/PIXSELL

– Gradska imovina neće više stajati prazna, već će biti u funkciji – da oživi i obogati gradsku svakodnevicu. Moj plan je revitalizirati gradsku imovinu, ali kako je država također u vlasništvu velikog broja takvih prostora, pregovarat ću da da isti postanu vlasništvo Grada -najavljuje.

Također dodaje da planira definirati za što se koji od tih prostora može najbolje koristiti, te ponuditi privatnicima u najam pod povoljnim i poticajnim uvjetima za obavljanje djelatnosti za koje je prostor namijenjen.

– Time bi se prostori aktivirali možda bez posebne dobiti od najma samog prostora, ali kroz višestruko korisnije zapošljavanje i vraćanje života u sam Grad. Zamislite prazne prostore u rukama malih poduzetnika, obrtnika, freelancera i kreativaca! Grad će pružiti prostore za co-working, a mali biznisi će disati slobodnije, bez preskupih najamnina. Purgerski štih Zagreba mora se osjetiti na svakom koraku – i to je moja misija! – kaže Bernardić.

Grad se sada na brzinu “šminka” pred izbore, po Bandićevom obrascu

Naglašava kako se u protekle tri i pol godine ništa značajno nije pokrenulo.

– Grad se sada na brzinu “šminka” pred izbore, što Zagrepčani vide kao ponavljanje starog Bandićevog obrasca. Službenici koji rade u Gradu mi javljaju da sada Tomašević održava sastanke za proračun na kojima otvoreno govori da će proračun za sljedeću godinu biti neosnovano napuhan i s investicijama koje se neće ostvariti, i navodno već planira kada bi nakon izbora trebale biti prve sjednice Skupštine kako bi izbrisao iz proračuna ono što se sada načelno navodi, a neće se ostvarivati – kaže Bernardić.

Kaže da Tomaševićevu sposobnost najbolje prikazuje stanje grada.

– Gledamo radove bez sinergije, raskopani grad, tamo gdje se obnavlja cesta, ne obnavljaju se cijevi i obrnuto, obećanja o zatvaranju Jakuševca koja su pala u vodu. Ne samo da nije zatvoren, produžena mu je dozvola za 4 godine, a na njemu ima mjesta samo do kraja 2025. S druge strane, nije određena lokacija za centar za gospodarenje otpadom i energanu, niti je odabrana tehnologija koja je preduvjet financiranja iz EU fondova, a obećava se završetak do 2028. Europski gradovi poput Ljubljane, Kopenhagena, Stuttgarta gradili su svoja postrojenja minimalno 8 godina. – objašnjava Bernardić.

Emica Elvedji/PIXSELL

Samo glup čovjek može povjerovati u Tomaševićeve bajke

Smatra kako Tomašević zaista podcjenjuje pamet Zagrepčana.

– Jer kad znate koliko traje izgradnja energane, samo glup čovjek može povjerovati u njegove bajke. Ovi zahvati su više dimna zavjesa nego stvarni napredak. Istina je da Zagreb zbog lošeg upravljanja gubi ogromne europske fondove – gotovo 400 milijuna eura! To je financijska šteta koju Grad ne može ignorirati. Gubici su enormni, dok novac iz EU sredstava leži neiskorišten – kaže Bernardić.

– Prošli mjesec je Zagreb izgubio skoro 60 milijuna eura za Dječju bolnicu Srebrnjak, prije toga 18 milijuna eura za bazen Špansko i 323 milijuna eura za obnovu cjevovoda. Gubitak 400 milijuna eura europskih sredstava – nevjerojatno! Ako se tome pridoda da će zbog raskidanja koncesije za pročistač Zagreb morati platiti umjesto 130 milijuna eura visokih 450 milijuna eura, i da je Gradska plinara izgubila pola korisnika, što iznosi oko 130 milijuna eura godišnje, ukupna šteta u samo ovih 5 projekata se penje na čak 1,2 milijarde eura, odnosno skoro 10 milijardi kuna, to je gotovo cijeli godišnji proračun Zagreb – nabraja Tomaševićeve promašaje Bernardić.

Kaže da smo za taj novac mogli izgraditi 40 novih vrtića, 5 Dinamovih stadiona, 5 kilometara podzemne, 2 Pelješka mosta ili obnoviti svaki most i podvožnjak u Zagrebu.

– Ovo je najveća financijska šteta koju je netko napravio Gradu Zagrebu od kad je osnovan 1094. Vrijeme je za preokret – Grad treba lidera koji će razumjeti kako se sredstva koriste za konkretan napredak, bez financijskog hazarderstva i prikrivanja stvarnih problema – kaže nam Bernardić.

Pokrenut ćemo projekt adaptivnog upravljanja radom semafora koji je Tomašević zaustavio

Zastarjela komunalna infrastruktura, promet i smeće pitanja su koja će biti glavne teme na sljedećim lokalnim izborima. U razgovoru za 01 Portal Bernardić je najavio rješenja. Jedno od njih je odvoz otpada svakih 48 sati.

– Ove hrpetine smeća koje gledamo po gradu nisu samo ružan prizor za vidjeti, već mogu predstavljati i ozbiljan zdravstveni problem, mislim da nam je dosta snimki štakora koji kruže po centru. Jakuševac će postati prošlost jer ćemo u roku od šest mjeseci definirati lokaciju i tehnologiju za energanu koja će trajno riješiti pitanje otpada – kaže Bernardić.

Dodaje i da ima rješenje za prometne gužve.

– Plan uključuje i prometnu revoluciju: pokrenut ćemo projekt adaptivnog upravljanja radom semafora koji je Tomašević zaustavio, a kojim se rad semafora može prilagođavati iz nadzornog centra sukladno prometnim potrebama u određenom trenutku, napraviti proširenja na 45 križanja, izgraditi podvožnjak kod Gajnica, na Mandlovoj i kod Trnave, napraviti denivelaciju kod City centra east, spojiti ulicu Prisavlje, produžiti Vatikansku, Mandlovu, Kolakovu, Branimirovu i Medpotoki i napraviti zapadni Jarunski most, uvest ćemo nove biciklističke staze i to u dogovoru s HŽ-om uz prugu koja se proteže u smjeru istok-zapad kroz cijeli grad, kao i kompletni greenway čime će se smanjiti usporavanje kretanja biciklista zbog kolizije s automobilskim prometom – najavljuje Bernardić.

Robert Anic/PIXSELL

Riječ je o promjenama koje Zagreb zaslužuje

Obećava proširiti i tramvajsku mrežu Kolakovom do Popovca i s HŽ- om dogovoriti sufinanciranje željezničke obilaznice oko Zagreba koja bi preuzela teretni promet kako bi se na prugama u Zagrebu pojačao željeznički prigradski putnički promet.

– Naravno, tu je i niz drugih prioriteta, osim otpada i prometa. Subvencionirat ćemo privatne vrtiće dok gradimo gradske, osigurati priuštivo stanovanje za mlade tako što ćemo graditi stanove za mlade i za obitelji po cijeni od 5 eura mjesečno za najam i 1700 eura po kvadratu za prodaju, a uz to veliki broj praznih gradskih prostora stavit ćemo u funkciju – kaže Bernardić.

Dodaje da u kvartovima i centru Grada namjerava pokrenuti izgradnju podzemnih garaža s privatnim partnerstvima s građanima, uz istodobno ukidanje parkirališnih mjesta na cestama.

Time bi se oslobodio dodatan prostor za zelene površine, nogostupe i biciklističke staze, dakle za podizanje kvalitete života. Riječ je o promjenama koje Zagreb zaslužuje – strateški promišljenim, a ne privremenim rješenjima. Ovo su tek prve skice plana. Zagreb ne zaslužuje manje! – rekao je za 01 Portal Davor Bernardić.

Grad Zagreb
Intervju