PLAVI GRAD

Barić: Gradnjom 12 novih garaža u širem centru grada dobit ćemo oko 8500 novih parkirnih mjesta

Arhitekt Otto Barić kaže kako se promet u Zagrebu ne može riješiti ni bez većih infrastrukturnih zahvata poput gradnje novih garaža i parkirnih mjesta, ukidanja blokovskog parkiranja te izgradnje novih podvožnjaka na kritičnim prometnim točkama
Zagreb: Ivica Lovrić i Otto Barić predstavili konkretna rješenja za ključne prometne izazove grada Patrik Macek/PIXSELL

Ukinut ćemo blokovsko parkiranje, a gradnjom 12 novih garaža u širem centru grada dobit ćemo oko 8500 novih parkirnih mjesta, naveo je Barić.

Garaže uključuju, istaknuo je, lokacije Klaićeva, Hrvatsko narodno kazalište, Strossmayerov trg, Šalata, KBC Rebro, KB Vinogradska, Britanski trg, Mihaljevec, Trg Stjepana Radića, Borongaj, Dolac, Autobusni kolodvor.

Predstavio je i patent inovatora Stipe Tafre koji je izumio rotirajuće garaže.

– One brzo i jeftino mogu riješiti problem nedostatka parkirnih mjesta u mnogim kvartovima. Primjerice, u Dugavama ili u donjogradskim dvorištima moglo bi se na 70 kvadratnih metara dobiti 24 parkirna mjesta! – naveo je te dodao kako Tafrinu inovaciju s uspjehom primjenjuje Pula.

Većinu infrastrukturnih zahvata treba napraviti na ulazima u grad

Najveće prometne gužve stvaraju se na istočnim i zapadnim ulazima u grad, stoga je većinu infrastrukturnih zahvata potrebno napraviti ondje.

– Svi su podvožnjaci koje ćemo graditi, ucrtani u postojećem GUP-u, a uključuju podvožnjake u Mandlovoj, kao i Medveščak – Palmotićeva, Slovenska-Jelkovečka, Remetinečka – Luje Naletilića, podvožnjak Sesvete, kao i Slavonska avenija- Grada Gospića te Gordana Lederera – Slavonska – rekao je Barić.

Potreban je i podvožnjak u Mandlovoj, ali ne u obujmu kakav predviđa Tomašević, dodaje.

– Naše rješenje je minimalističko, bez megalomanskih zahvata u zelene površine na lokaciji – zaključuje Barić.

Zagrebu trebaju i nove prometnice, a one uključuju produžetak Branimirove do Bjelovarske, Kolakovu s Novom Branimirovom, Vukovarsku do Novog Jelkovca kao i produžetak Ulice Ivane Brlić Mažuranić te proširenje tramvajske mreže te vraćanje u pogon tramvajskog okretišta u Dupcu.

Grad Zagreb
Politika