Gordana Rusak: Vozač razotkrio kvarove na autobusu, ZET mu prijeti?

Prema njezinim navodima, vozač ZET-ovog autobusa primijetio je dim koji je izlazio iz motora i počeo se širiti unutar vozila. U tom je trenutku donio odgovornu odluku – hitno je zaustavio autobus, iskrcao putnike i samostalno ga odvezao na izvanredni tehnički pregled, koji je, začuđujuće, platio iz vlastitog džepa.
Nalazi pregleda otkrili su ozbiljne tehničke nedostatke: curenje ulja iz motora i neispravne kočnice. Unatoč tome što je autobus bio poslan u promet kao ispravan, pregled je pokazao suprotno. Vozač je s dokumentacijom o rezultatima pregleda otišao u ZET, no umjesto odgovornosti i ispravljanja problema, susreo se s drugačijom reakcijom – dokumenti su mu odmah oduzeti, iako ih je uspio snimiti prije nego što su mu ih uzeli.
Gordana Rusak postavlja ključno pitanje: zašto su dokumenti oduzeti, ako tehnički pregled nije platio ZET? Sumnja da je riječ o pokušaju zataškavanja problema. No, još je šokantnije da se sada tom istom vozaču prijeti sankcijama. Umjesto da bude nagrađen za brigu o putnicima i profesionalnu odgovornost, mogao bi snositi posljedice jer je razotkrio nepravilnosti.
– U čijem interesu radite vi, gospodo iz ZET-a? U interesu sigurnosti naših života ili u interesu sigurnosti vaših fotelja? – pita zastupnica Rusak, dodajući da će odluka ZET-a jasno pokazati što im je važnije – sigurnost građana ili prikrivanje problema u sustavu javnog prijevoza.
Od 50 pregledanih vozila, čak 35 ne bi smjelo biti u prometu
Ovaj događaj nije izoliran slučaj. Prema ranijim izjavama ZET-ovih djelatnika, od 50 pregledanih vozila, čak 35 ne bi smjelo biti u prometu zbog problema poput ćelavih guma, neispravnih amortizera i drugih tehničkih nedostataka.
Unatoč ovim problemima, ZET tvrdi da se autobusi redovito održavaju te da su sva vozila koja izlaze u promet tehnički ispravna i sigurna za putovanje.
Osim tehničkih problema, ZET se suočava i s nedostatkom vozača. Trenutno nedostaje oko 200 vozača autobusa, zbog čega se zainteresiranima nudi povrat troškova prekvalifikacije i osposobljavanja.
Ovakvi incidenti i problemi ukazuju na potrebu za hitnim poboljšanjem održavanja vozila i radnih uvjeta u ZET-u kako bi se osigurala sigurnost putnika i vozača.