NOVA TEHNOLOGIJA

U funkciji prvih 100 pametnih semafora u gradu: Iz Centra je trenutačno moguće mijenjati parametre rada uređaja

Zagreb je u posljednje vrijeme sinonim za kaos u prometu. Osobito na velikim raskrižjima koja prolaze kroz šire središte grada. Tjednima se radilo na zamjeni semafora i njihovom umrežavanju kako bi se poboljšala protočnost prometa.
semafor

Oko 25 posto zagrebačkih semafora starije je od 25 godina, što je daleko od europskog prosjeka gdje se semafori na najprometnijim raskrižjima mijenjaju svakih 10-ak godina. Zagreb zato plaća danak pa su prometni čepovi, kolone vozila i trubljenje nervoznih vozača svakodnevna slika glavnog grada. Osobito u jutarnjim i poslijepodnevnim satima. Tu je i prometna kultura koje se mnogi ne drže. No situacija se polako mijenja. Stiglo je prvih 100 novih semafora koji su spojeni u Centar za upravljanje prometom pa bi gužve trebale biti manje, osobito u središtu grada.

– Iz Centra je trenutačno moguće mijenjati parametre rada uređaja, produljivati zeleno svjetlo za neki smjer, negdje ih skraćivati u određenom dijelu rada, omogućavati fiksni rad i slično – kaže voditelj Odjela za adaptivno upravljanje prometom Mijo Majstorović, piše Radio Sljeme.

Protočnost je, tvrdi, bolja i na uvijek zakrčenoj Ulici grada Vukovara te na Maksimirskoj kod skretanja za KBC Zagreb, a od jučer je u Centar za promet povezano i raskrižje Holjevčeve i Slavonske. Radi se na križanju Savske i Ulice grada Vukovara, uskoro su na redu Dubrava te Horvaćanska na kojoj će profitirati i tramvajski promet.

– Tamo očekujemo uštedu 2-3 minute po tramvaju u prolasku tog koridora. To je jako značajno jer tramvaju tamo treba 12-13 minuta da prođe koridor – pojašnjava Majstorović.

Plan je da do kraja sljedeće godine bude umreženo ukupno 200 semafora.

Aktualno
Grad Zagreb