Jelić napao Tomaševića: Zagreb tone u eksperimentu prometnog odrasta
Prije par dana pompozno su ispred grada predstavili projekt “Pametno upravljanje prometom u Zagrebu”, ali pametno, nažalost, nije karakteristika sadašnje gradske vlasti i gradonačelnika Tomislava Tomaševića, kažu iz zagrebačkog HSLS-a.
– Naši sugrađani umjesto pametnih rješenja svjedoče sve gorem stanju u našem prometu. Problemi su se toliko intenzivirali da se razum, izmučen i oslabljen trogodišnjom ludošću, polagano uvlači u gradsku upravu i donosi promjenu – tvrde iz HSLS-a.
Za napredak je kasno, krenula je operacija spašavanja
Potpredsjednik zagrebačke organizacije HSLS-a Kristijan Jelić kaže kako to nije promjena prema napretku, jer za napredak je sada kasno već da se se radi o operaciji spašavanja.
– Spašavanja od frustracija uzrokovanih kod građana trogodišnjim eksperimentom prometnog odrasta. Jedino plansko što se radilo u ove tri godine je da se tečnost i funkcionalnost prometa otežavala, sve u suludoj vjeri da to će to natjerati naše sugrađane da koriste javni prijevoz – kaže Jelić.
Jelić dodaje da samo i jedino pouzdan, dostupan i komforan javni gradski prijevoz može poslužiti kao sredstvo za smanjenje pritiska na centar grada.
– Kada se taj uvjet postigne, tek tada se može razmatrati kako i gdje razumno rasterećeni dio infrastrukture prenamijeniti – kaže Jelić.
Podsjetio je da su iz HSLS-a prije pune dvije godine predlagali otvaranje Šoštarićeve ulice za sav promet do Draškovićeve ulice što bi znatno rasteretilo Vlašku, Palmotićevu i Draškovićevu ulicu.
Prijedlozi za rasterećenje prometa
Podsjeća da se zbog zatvaranja stare Vlaške, odnosno pretvaranja u pješačku zonu, produžio put za 2 km Zagrepčanima koji prometuju iz smjera Ribnjaka prema Vlaškoj ulici i dalje prema istoku grada.
– Ovim potezom se preusmjerilo više od 3000 automobila samo u jutarnjoj špici u Palmotićevu ulicu i usporilo ionako jedva protočan promet za 50 000 građana Podsljemena, Gornjeg grada i Medveščaka. Da bi se to ostvarilo, potrebno je samo ukloniti postojeći znak zabrane prometa izuzev javnog prijevoza i interventnih službi (što je trenutačno dozvoljeno), te o novom pravcu obavijestiti građane postavljanjem table s obavijesti na smjeru kretanja u Ulici Ribnjak – predlaže Jelić.
Dodao je da je prije dvije godine HSLS-ov prijedlog odnosio na reguliranje pješačkog prijelaza između pješačkih zona Vlaške ulice postavljanje pješačkog semafora kako bi se osigurala bolja protočnost prometa spomenutim pravcem te da je odgovor gradske uprave tada bio da je to nemoguće napraviti!
– Sada kada je prljava voda gradskih prometnih bujica došla do grla svima, pa i njima, sve je moguće. Sada su izvadili naše rješenje od prije dvije godine, ali i studentski diplomski rad iz 2015. godine i prezentirali kao svoje trogodišnje duboko umno promišljanje pametnog upravljana prometom – kaže Jelić.
“Pametno” upravljanje prometom ili plagiranje?
Dodaje kako je sad HSLS-ov prijedlog reguliranja pješačkog prijelaza semaforom pametno upravljanje gradom, a studentski diplomski rad iz 2015.g. na temu dinamičkih traka na Ribnjaku novo pametno upravljanje gradom.
– Sada sve je moguće pa i dupli Jarunski most koji su otpisali tada sa širokim opisima svakojakih uzroka nemogućnosti realizacije. Sada je vrijeme da se s pameću i razumom rasuđuje je li 2021. bila odluka promjene i napretka ili smo svi tada postali dio velikog političkog eksperimenta. Eksperimenta koji je nanio više štete nego koristi – istaknuo jeza kraj Kristijan Jelić.