Prometne gužve i zatvorene ceste u Zagrebu. Jesu li loše odluke dovele do kaosa?
Najugroženija je podsljemenska zona. Zatvorena je cesta prema Pantovčaku jer se presporo i sa zakašnjenjem izvode radovi sanacije odrona. Zatvoreno je Gornje Prekrižje te Mlinarska cesta, a u kombinaciji s rekonstrukcijom okretišta Mihaljevac građanima jedino preostaje spustiti se pravcem Medveščak – Ribnjak. Međutim, s obzirom na to da tim smjerom više ne voze tramvaji, trebali su ih zamijeniti autobusi, kojih je premalo.
Ugrožena sigurnost građana
Stanovnicima podsljemenske zone prekipjelo je zbog prometne situacije u tom dijelu grada koja je, kažu, mjesecima neodrživa. Zbog toga su na sjednici Vijeća gradske četvrti hitno zatražili policijske patrole i kamere na određenim punktovima zbog obijesne vožnje i nepropisnog parkiranja.
– Na adrese gradskog komunalnog redarstva i Ministarstva unutarnjih poslova otišli su desetci dopisa, ali ništa se nije promijenilo, govorilo se i da nadležni nemaju dovoljno službenika koji bi obavljali ovaj posao, kaže predsjednik Vijeća gradske četvrti Podsljeme Krešimir Kompesak.
O kakvoj se kriznoj situaciji radi, iz Vijeća gradske četvrti podsjećaju kako je objekt izgorio u požaru jer vatrogasno vozilo nije moglo pristupiti lokaciji od parkiranih vozila. Također, u Mlinovima je jednu osobu udario automobil i zadobila je teške ozljede.
Problem su, ističe Kompesak, i dugotrajni radovi na nekoliko lokacija u isto vrijeme, pa je ostao samo jedan prometni pravac koji se koristi. Da stvar bude gora, prema Mihaljevcu ne voze niti tramvaji, zbog rekonstrukcije okretišta.
– Nažalost, ja više nemam riječi, nema snage, nemam više ideje, samo inzistiram da nadležne službe počnu raditi svoj posao – zaključuje Kompesak.
Kao da to nije dovoljno, radovi se sad izvode i na jednom od najprometnijih križanja u Zagrebu. Naime, počela je sanacija tramvajskog kolosijeka na raskrižju Ulice grada Vukovara i Savske ceste. Sanacija je potrebna kako bi se poboljšala tramvajska infrastruktura, osigurala kvalitetnija protočnost prometa, te sigurnije upravljanje skretničkim sklopom koji je ugrađen 2010. godine i treba modernizaciju, navode iz Grada.
Sanacija tračnica na križanju Vukovarske i Savske uvod u kolaps
Radovi će se odvijati u dvije faze. U prvoj fazi od 7. do 14. listopada planirana je izmjena kompletnog skretničkog sklopa, betoniranje i asfaltiranje. Druga faza radova od 14. do 22. listopada uključuje izvedbu kabelske instalacije sa svrhom modernizacije upravljačkog mehanizma skretnica. Zbog radova promet raskrižjem neće biti obustavljen, no bit će otežan do ponedjeljka 21. listopada do 4:00 sata.
Međutim, kaos na širem zapadnom dijelu grada je činjenica da su sada na Vukovarskoj ulici u razmaku od nekih 300 metara otvorena dva velika gradilišta.
Naime, na Vukovarskoj ulici u raskrižju s ulicom Florijana Andrašeca radi se nova, treća traka. Potpuno je nevjerojatno da je u Gradu Zagrebu netko zadužen za planiranje radova dopustio otvaranje novog gradilišta dok radovi na proširenju Vukovarske nisu završeni, piše Jutarnji list.
Zbog tih radova iz smjera Trešnjevačkog placa prema Savskoj prometuje se samo jednom trakom i kolona je ogromna. Nakon prolaska raskrižja s ulicom Florijana Andrašeca, ako ga uopće uspiju proći, vozači ‘nalijeću‘ na kolonu koja stoji za prelazak Savske ceste.
Pritom se svi oni koji žele proći Savsku moraju iz krajnje desne trake prebaciti u krajnju lijevu traku. Dok to pokušavaju već se pali zeleno svjetlo vozačima koji stoje na semaforu u ulici Florijana Andrašeca i žele skrenuti lijevo u Vukovarsku ulicu prema istoku. Očito je da se nitko nije potrudio napraviti sinkronizaciju semafora da promet u tom dijelu bude barem malo protočniji.
Zbog radova na izgradnji dodatne trake imat će problema i vozači koji od Savske ceste putuju prema Trešnjevačkom placu jer se umjesto dvjema, od raskrižja s ulicom Florijana Andrašeca, vozi samo jednom trakom.
Nerješiv problem za gradsku upravu
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je da radovima nema alternative jer se u gradu premalo ulagalo i sada treba obnoviti sve – od cesta do tramvajskih pruga.
– Većina radova je odrađena tijekom ljeta, ali nije moguće sve ono što je potrebno u ovom gradu napraviti tijekom ljeta. Konkretno, kada govorimo o križanju Savske i Vukovarske, radovi će trajati dva tjedna, na južnom dijelu raskrižja se stavlja nova skretnica, budući da je na tom dijelu nekoliko puta tramvaj iskočio iz tračnica, to je nužno da se napravi, rekao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
A još uvijek traju radovi na Jadranskom mostu
A uz sve to, radovi na Jadranskom mostu ni nakon četiri godine nisu gotovi. Na mostu se izvodilo više radova zbog kojih je već godinama preko mosta prekinut tramvajski promet. Također, radovi se prebacuju s lijeve, na desnu stranu mosta zbog čega se dijelom mosta vozi u samo jednoj traci. Zbog radova su već godinama gužve, a s obzirom na radove na križanu Vukovarske i Savske gužve bi mogle postati i veće. Podsjetimo, na otvaranje građevinskih radova na više, prometno povezanih lokacija, upozoravali su mnogi.
No, uvijek ostaju pitanja je li nužno da se istodobno otvara nekoliko velikih gradilišta bez odgovarajuće alternative.
– To je pokazatelj loše organizacije. Sada je gradska vlast došla u svojevrsni „cajtnot” jer je ljetna sezona najbolje vrijeme iz više razloga da se rade radovi, ali boljom organizacijom. Trebalo je izbjeći situaciju da ključne prometnice budu zatvorene istodobno Trebalo je sve to puno prije pripremiti. Jadranskom mostu će trebati 3-4 godine da se završi i mogla su se napraviti 2 mosta, a Japanci bi to napravili u 3 tjedna, komentirao je prometni stručnjak Željko Marušić.
Upozoravali su na neizdrživu situaciju
Na neizdrživu situaciju u prometu upozoravao je i zastupnik u Gradskoj skupštini Ivica Lovrić.
– Da živimo u nekakvim normalnim, demokratskim i transparentnim uvjetima sasvim sigurno Jurica Krleža koji je direktor Zagrebačkih cesta, koji je potpuno nesposoban i nekompetentan ne bi bio na tom mjestu. Odgovorna vlast bi ga smijenila, kaže Lovrić.
Međutim, dodaje Lovrić, kako je Tomašević još nesposobniji od njega kako bi ga uopće i mogao smijeniti.
– Nažalost to je nivo apsolutne nesposobnosti koja je trenutno na čelu Grada Zagreba, na čelu Zagrebačkog holdinga i na čelu zagrebačkih javnih poduzeća. I naravno da ti podjednako nesposobni neće jedni druge smjenjivati nego se međusobno štite, zaključuje predsjednik stranke Plavi grad Ivica Lovrić.