POKAZALO ISTRAŽIVANJE: Učenici su za vrijeme potresa i pandemije bili zakinuti za sve, osim za mogućnost zaljubljivanja

Predstavljeni rezultati istraživanja „Utjecaj pandemija na odgojno-obrazovni sustav“
Velika Gorica: Predstavljeni rezultati istraživanja Utjecaj pandemije na odgojno-obrazovni sustav Zeljko Hladika/PIXSELL

U Velikoj Gorici predstavljeni su rezultati istraživanja „Utjecaj pandemije na odgojno-obrazovni sustav“, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, a u organizaciji Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, koje je predstavio dr.sc. Boris Jokić.
Riječ je o istraživanju Nacionalnog praćenja utjecaja pandemije i potresa na odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, a u istraživanju koje je obuhvatilo 1400 učenika i 300 djelatnika škola, sudjelovale su i škole iz Zagrebačke županije.

-Fokus istraživanja bio je utjecaj pandemije, ali isto tako i potresa, te način na koji su te dvije pojave utjecale na živote školaraca, ali i djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova- o ciljevima istraživanja će Jokić.

-Učenici iz Zagrebačke županije ne odstupaju ni po čemu od nacionalnog prosjeka. Ono što se može reći je da su na značajan dio njih potresi i pandemija imali negativan utjecaj, negativniji što su učenici stariji, a najnegativniji je za učenike koje su prošle godine završili srednjoškolsko obrazovanje, odnosno za maturante. Na srednjoškolskoj razini ističe se negativan utjecaj na psihološko stanje učenika i to naročito djevojaka. Što se tiče osnovnih škola, negativan utjecaj je na njihovo tjelesno zdravlje, bavljenje sportom, fizičko zdravlje, a osim negativnih elemenata učenici iskazuju i pozitivne utjecaje, jer su poboljšali odnose s roditeljima, s prijateljima pa čak i s nastavnicima- pojasnio je Jokić rezultate.

Zeljko Hladika/PIXSELL

Dio rezultata ukazuje i na to osjećaju li se mladi zakinutima za različite stvari u odnosu na sve druge koji su svoju mladost imali bez pandemije.

-Učenici iskazuju da su zakinuti za različite stvari iz života poput odlaska na maturalac, upoznavanja novih ljudi, putovanja. Za sve su zakinuti osim za jednu stvar, to je mogućnost zaljubljivanja. Oni kažu da se ona nije uvelike promijenila u odnosu na generacije prije- kazao je Jokić i prisjetio se jednog zanimljivog odgovora iz Varaždina.

-Nas znanstvenike zanimalo je zašto je to tako. Nismo mogli doći do odgovora dok nismo dobili odgovor iz Varaždina gdje je jedna učenica napisala: predlažem autorima istraživanja da izbace ovakva „boomerska“ pitanja kao ovo o zaljubljivanju, nije vam više ovo 1997. Sve to dokazuje da u mladim ljudima opstaje zdrav duh pa i doza humora- uz smiješak će Jokić.

Zeljko Hladika/PIXSELL

Što se tiče odgojno-obrazovnih djelatnika, istaknuto je da su potres i pandemija djelovali i na njih, odnosno na njihovo zadovoljstvo radom u školi, na njihovo opterećenje koje se povećalo.

-Dali su puno toga u ovoj situaciji, no često taj trud nije prepoznat od strane javnosti- naglasio je naš sugovornik.

Ravnateljica Centra za djecu, mlade i obitelj Sanda Puljiz Vidović otkrila je kako se u Centru u posljednje dvije godine susreću s krizom i kriznim situacijama te kako su nedavno, nakon početka rata u Ukrajini, otvorili i telefonsku liniju.

Prezentaciji rezultata nazočio je i zamjenik gradonačelnika Velike Gorice Neven Karas, koji je istaknuo kako Velika Gorica već duži niz godina dobiva brojne nagrade zbog brige, ulaganja u djecu, mlade i i odgojno-obrazovni sustav zbog čega mu je drago da je prezentacija rezultata istraživanja održana upravo u Velikoj Gorici.

Grad
Hrvatska
Ostalo
Velika Gorica
Zagrebačka županija